השתתפויות בנכסים REP

ניהול מרכזי קניות

ניהול מרכז קניות, קניון או מרכז מסחרי מחייבים ניהול מקצועי, מקיף ושוטף, בליווי מומחי תחום, כדי לשמור על מוניטין, שימשיכו למשוך קהלים ובעצם יצדיקו את השכירות הגבוהה. ניהול חובבני של קניון מוביל להפסד של קהל מבקרים ומושך חנויות פחות פופולאריות, בשכירות נמוכה ותחלופה ועם הזמן עלול להיות ריק מאדם.

שירותי התחזוקה של חברת השתתפויות בנכסים תדאג לקניון מרשים ותשמור על ערכו לאורך שנים יחד עם אלפי מבקרים. הבחירה בנו תסייע לך בהתאם.

כמה הדגשים חשובים!

ראשית, היתכנות כלכלית שיווקית 

הצעד הראשון הוא לדעת מהן זכויות הבנייה והאם כדי לממש את כל זכויות הבנייה או לבנות את המרכז בשלבים בהתאם להיתכנות השיווקית הכלכלית. במקביל, יש לוודא שקיים באזור קהל יעד בהיקף משמעותי שיבקר במרכז ויצרוך את שירותיו.

אם השכונה שבה מוקם המרכז המסחרי היא חדשה – אולי כדאי להמתין ולראות בדיוק לאילו כיוונים היא מתפתחת? מהו תמהיל האוכלוסייה המגיעה וכדומה. מצד שני, יש לקחת בחשבון שבזמן שתמתינו – יגיעו מתחרים.

לדוגמא, יזם שאמור היה לבנות מרכז שכונתי גדול במרכז הארץ הגיע להתייעצות עם נציגי השתתפויות בנכסים. בשלב שבו הוא הגיע, המתחרה שלו כבר היה בעיצומו של תהליך הבנייה לבניית קניון, ומכאן עלתה השאלה האם יש מקום לשטחים מסחריים נוספים מעבר לשטחי המסחר הקיימים והשטחים הנבנים. נציגי השתתפויות בנכסים הפגישו אותו עם חברה שביצעה עבורו מחקר במטרה לבחון האם יש מקום לשני שחקנים גדולים באותה שכונה. תוצאות המחקר הצביעו על כך שיש מקום למרכז מסחרי קטן ולא גדול. היזם לא היה שלם עם ההמלצה ולכן בוצע מחקר נוסף ע"י גורם מקצועי אחר אשר הגיע לאותה תוצאה של חברת המחקר הראשונה. בעקבות זאת, הקפיא היזם את ההחלטה בעניין בניית המרכז המסחרי ובכך ניצל ממצב של השקעת ממון רב ובהקמה של "פיל לבן". בהמשך, האזור התאכלס באלפי משפחות ובימים אלה נשקלת מחדש שוב האפשרות להקים מרכז מסחרי שייתן מענה לצרכים הקיימים בשכונה.

בדיקת ההיתכנות הכלכלית מכוונת לשני סוגים של קהלי יעד, במקרה דנן: בעלי העסקים (השוכרים) והצרכנים. תפקידה של חברת הניהול בשלב זה היא ללוות את בעל הנכס בכל שלבי המחקר ולפקח על התהליך מלמעלה.

חשוב להקפיד על בחירתה של חברת ניהול אמינה ומקצועית אשר אינטרס הבעלים עומד לנגד עיניה, שכן האינטרס הראשוני של חברת הניהול הוא שהיזם יבנה את המרכז, אך, חישבו מה היה קורה אם השתתפויות בנכסים לא הייתה מונעת מהיזם את בנייתו של המרכז המסחרי באותה עת.

תכנון מרכז מסחרי

לאחר שבדקנו ומצאנו כי קיימת היתכנות כלכלית ושיווקית, קרי: יש מקום להקמתו שלמרכז מסחרי בהיקף כזה או אחר, השלב הבא הוא שלב התכנון הפיזי/אדריכלי של המרכז המסחרי. תפקידה של חברת הניהול הוא לספק ליזם ייעוץ טרומי (מקדמי) בכל הקשור למערכות ומתקנים משותפים, היקפם, טיבם, סוגם ומיקומם, וכן בכל הקשור לחומרי גלם בהיבט תחזוקתי, שטחי אירועים וקד"מ ועוד.

זכרו, הייעוץ הטרומי אינו בא להחליף את צוות התכנון וההקמה ויועצי הפרויקט על כל התמחויותיהם, כי אם לתרום מהניסיון של חברת הניהול בשטח על מנת לאפשר תחזוקה עתידית יעילה  וחסכונית יותר ובכך אף לאפשר העלאת שכר דירה .

במהלך התכנון יש לקחת בחשבון את צרכיהם של השוכרים ושל המבקרים במרכז וכן התייחסות להיבטים התפעוליים של המרכז. כמו למשל – האם כדאי מעליות או דרגנועים, הקצאת מקום לאירועי  קד"מ וכדומה.

בעצם החבירה של חברת הניהול לצוות התכנון וההקמה של היזם כבר בשלב התכניות נותנת מענה בזמן הנכון לכל הקשור לתפיסת הניהול והתחזוקה של המבנה והמערכות השונות בו. למשל, סוגיית החשמל והאנרגיות– אופן העמדת המבנה במגרש תשפיע על החישוב האנרגטי ובהיקף מערכות המיזוג, חיפויים וריצופים, דרגנועים, מעליות, תאורה, נגישות, מיקום הצבת דחסניות,  מכבשים, כניסות ויציאות לשטחי לוגיסטיקה, פתרונות חניה לרבות ייעוץ בבחירת מערכות לניהול מסחרי של החניון, מערכות בקרה, מיקום משרד מנהל המרכז והמחסן ועוד.

אחד מתפקידיה של חב' הניהול הוא ללוות את היזם בקבלת מערכות אלקטרו מכניות כגון מעליות, מע' מיזוג וכדומה ולהציף בפניו את הליקויים הקיימים בבנייה טרם המסירה לשוכרים לצורך ביצוע תיקונים והתאמות בהתאם.

בניית תמהיל מסחרי ושיווק הנכס

על חברת הניהול או חברות המתמחות בבניית תמהיל מסחרי ושיווק שטחים מסחריים – לבנות תמהיל מסחרי בהתאם לקהל היעד ולצורכיו, בהתאם לרמתו הסוציו אקונומית של הקהל ובהתאם לנתונים שהתקבלו בשלב בדיקת היתכנות הכלכלית שיווקית, ובהתאם לניתוח השוק המקומי המסחרי התחרותי. בניית תמהיל מסחרי נכון של חנויות ועסקים הם אבני היסוד ושם המשחק של כל פרויקט מסחרי מצליח. (השתתפויות בנכסים עובדת בשיתוף פעולה עם חברות המתמחות בבניית תמהילים מסחריים, בנית קונספט ושיווק מרכזים מסחריים. עם החתימה על הסכם הניהול, מפגישה חברתנו את היזם עם מספר חברות בתחום ובסופו של התהליך היזם בוחר עם איזו חברה ברצונו לחבור. השתתפויות בנכסים מלווה ומפקחת את התהליך).

טרם מסירת השטחים המושכרים לשוכרים הנקראים בשלב זה ברי רשות – לביצוע התאמות, באחריותה של חברת הניהול לקבל מכל שוכר מסמכים חתומים ע"י גורמים שונים, תשלומים, ביטחונות  וכדומה. במקביל, על חב' הניהול לקבוע תקנון לשלב ההתאמות ולשלב פעילות השוטפת של המרכז . התקנון יכלול בתוכו בין היתר: שעות פעילות קבלני המשנה בתקופת ההתאמות, המצאת מסמכי ביטוחים, שמירה על מעליות ושטחים ציבוריים פריקה וטעינה של חומרי בינוי, השלכת פסולת ועוד.

אכלוס הנכס

במהלך אכלוס הנכס עולות דילמות רבות בקרב היזמים, למשל, האם לאפשר לשוכרים לפתוח את מרכולתם עם סיום ביצוע ההתאמות בנכס או לתאם מועד של פתיחה משותפת אחידה לכלל השוכרים. האם לערוך אירוע פתיחה כשלא כל החנויות פתוחות או בכלל מושכרות ? מהו פרק הזמן הנדרש להרצת פרויקט מסחרי מסוג זה, מהו שיעור התחלופה של עסקים במרכז במהלך השנים הראשונות, כמה זמן לוקח למרכז מסחרי להתייצב ועוד.

השבחת הנכס

השתתפויות בנכסים מתמחה בין היתר בהשבחתם של נכסים מסחריים בין היתר באמצעות שידרוגים והתאמות של המבנה הפיזי לסטנדרטים המקובלים כיום ("מתיחת פנים"), ובאמצעות בניית תמהיל מחודש והתאמתו לקהל היעד והמיקום.

פעולות אלו מאפשרות גביית שכ"ד גבוה יותר. עשינו פרויקטים כאלה תוך כדי הניהול השוטף שהוגדרו כהצלחה גדולה ושכר הדירה עלה בעשרות אחוזים.

בוחרים בחברה עם ניסיון בניהול קניונים, הקניון שלך צריך חברה המתמחה בניהול קניונים וניהלה ומנהלת כיום מספר קניונים מוצלחים.

מעבר לכך שהחברה הוכיחה הצלחה ושביעות רצון המאפשרים לה להחזיק בקשרים עם ספקי שירות ובכך להפחית את עלויות התפעול והתחזוקה של הקניון.לניהול קניון ישנם צדדים רבים, החל משיווק הקניון לבעלי חנויות ולמבקרים, דרך תחזוקה שוטפת ועד לניהול החשבונות ואיסוף שכר הדירה.

חברת ניהול קניונים אשר מציעה לך ניהול מלא של הקניון תאפשר לך לישון בשקט בלילה עם הידיעה שהקניון ימשיך להניב עבורך רווחים ושכל החלטה נעשית על ידי אנשי מקצוע מומחים ובשקיפות מלאה מולך.

נשמח להציע לכם ליווי מקצועי ומקיף לניהול הקניון שלכם, צורו קשר.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
דילוג לתוכן